فهرست

درمانگاه تغذیه

درمانگاه تغذیه : این واحد متشکل از یک متخصص تغذیه می باشد. و خانم های نازای واجد شرایط (چاقی، قاعدگی نامنظم، نمای pco ) پذیرفته شده و تحت رژِیم درمانی و تغذیه ای و اصلاح شیوه زندگی و پس از رسیدن به BMI مناسب جهت درمان ناباروری به بخش ناباروری معرفی می گردد.

بدون شک چگونگی تغذیه در سلامت و تندرستی انسان به گونه‌ای موثر است که هیچکس نمی‌تواند آن را، انکار کند. تغذیه‌ای که بر اساس اصول علمی و با در نظر گرفتن تمامی احتیاجات بدن ما تنظیم شده باشد، سلامت انسان را تامین می‌کند و قوای دفاعی بدن را به صورتی بسیار اساسی و قابل ملاحظه افزایش می‌دهد. و اگر خلاف این امر واقع شود اثرات بد این عمل در تمامی اعضاء و دستگاههای بدن منعکس می‌شود و باعث از دست رفتن قوای فعال جسمی و حتی روحی در هر انسانی و تحت هر شرایطی می‌شود.

در حقیقت به عقیده بسیاری از دانشمندان یک برنامه غذایی خوب و متعادل می‌تواند علاوه بر افزودن نشاط و نیروی حیاتی ، عمر انسان را به میزان بسیار قابل ملاحظه‌ای افزایش دهد. در حالی که محروم ماندن از مواد غذایی اساس تندرستی را سست می‌کند و حتی روی نسلهای آینده انسان نیز تاثیر گذار است.

کاهش وزن نه تنها منجر به اصلاح اختلالات بالینی و بیوشیمیایی بیماران میگردد ، بلکه سبب اصلاح تخمک گذاری نیز میشود. کاهش وزن همراه با درمانهای دارویی که توسط پزشک تجویز می گردد سبب پیشگیری و کاهش عوارض بیماری می شود.